Friday, January 14, 2005

Len pre starých dobrých známych

Early Day Miners: All Harm Ends Here
Secretly Canadian, 18.01.2005

Podľa mojej mienky albumy kapely akou je Early Day Miners v týchto dňoch počúvajú už len ich starí dobrí známi, t.j. fanúšikovia, s ktorými sa kapela zoznámila v starých dobrých časoch. Ja som sa s nimi skamarátil letmo v marci roku 2003, keď som na SXSW v Austine navštívil koncert kapiel zoskupených pod hudobným vydavateľstvom Secretly Canadian. Trhákom toho večera bol Damien Jurado a kapela "Prvobanníkov" mu vtedy predchádzala.

Priznám sa, nepamätám si na nich skoro vôbec, na rozdiel od zavalitej sediacej postavy Damiena s gitarou, a keďže mi v ten marcový večer pri vstupe odobrali fotoaparát, nemá mi dnes čo ich koncert spred dvoch rokov pripomenúť. Za to ich prefíkané meno mi v pamäti utkvelo veľmi dobre a tak mi ich cédečko medzi množstvom ostatných ako prvé padlo do oka.

Nielen správny názov kapely je však dôležitý pre nadviazanie úspešného kontaktu s poslucháčom, hneď za tým nasleduje správne naštelované miesto a načasovaná chvíľa prvého vzájomného styku. Muzika z albumu All Harm Ends Here hrala mne a Peťkovi počas stavania 264-dielneho puzzle, ktoré dodal Ježiško kvôli logistickým problémom až dnes. Viacmenej pomalé skladby ležérneho charakteru zaváňajúce čiastočne improvizáciami pódiového charakteru, zapadli ideálne do neúplnej mozaiky fotky našej terasy s Ankinou keramikou, ktorá sa črtala z tých pár dielikov puzzle, ktoré v tento večer stihli do seba zapadnúť.

Pozrel som si na Internete, kam zaškatulkovali tohtoročný album kapely a v tomto prípade nápisy na šuflíkoch sedia - skriňa má tabuľu Indie (gitarový) Rock a menšie nálepky vravia slowcore až sadcore. Ak má niekto chuť sa diviť komu su určené hudobné plochy na albume All Harms End Here, dve vo formáte MP3 nájde na na tejto adrese.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home